Origini. Produse naturale direct din fermă.

În căutarea autenticităţii din ce în ce mai dorite de consumatori, evocarea tradiţiilor şi a provenienţei alimentelor a devenit o practică din ce în ce mai comună la nivelul industriei alimentare. În această piaţă am descoperit povestea unei afaceri pentru a căror proprietari factorul de decizie în alegerea unui aliment este valoarea sa nutritivă. Am răspuns cu dedicare şi implicare şi am creat un brand care vorbeşte despre modul şi locul în care sunt realizate produsele, depănând povestea unei pasiuni. Impactul a depăşit aşteptările tuturor.

Naming

Nevoia de a schimba numele afacerii a venit într-un moment în care locației principale de producție i s-au integrat încă două puncte de manufacturare: un fost CAP, la poalele Carpaților și un punct de colectare și procesare pește sălbatic în delta Dunării. Noul nume, “Origini” , transmite modul în care afacerea este construită: ferme proprii, unde este crescută curat materia primă, manufaturare prin procese manuale, și drumul drept, direct din fermă la consumatorul final. Numele empatizează cu publicul țintă – în cea mai mare parte bucureșteni peste 30 de ani, cu venituri peste medii, preocupați de un stil de viață sănătos. Pentru ei autenticitatea este criteriul de bază pentru alegerea unui produs natural. Origini duce mai sus acest concept, îmbinându-l cu tradiționalul până la nivelul în care trecutul – cu rețetele și mijloacele de manufacturare din bucătăriile de la sate, devine inspirație. Brand-ul ramâne actual şi modern, confirmând că sursa sănătății este reprezentată de alimentele consumate.

Identitate de brand

Casa tradițională din lumea satului, situată la poalele munților, la câmpie sau la capăt de ape, a venit să exprime povestea autenticității. Interpretarea modernă a unui element de inspirație românească susține promisiunea brand-ului Origini şi exprimă cele trei componente de bază ale afacerii: locaţie de producţie, cultivare terenuri şi pescuit şi realizare manuală. Logo-ul afirmă tradiție, românesc şi prin modalitatea de construcţie transmite esența brand-ului unei audiențe extinse. Aşadar, simbolul construit clarifică și în același timp este suficient de deschis la interpretare,  încât expresia fermei își găsește semnificație personală şi emoțională pentru toți cei care interacționează cu brand-ul Origini.

Arhitectura de brand

Pentru a construi arhitectura am pornit de la componentele afacerii ca surse de flux economic şi le-am integrat în brand. Am sintetizat componentele masterbrand-ului la două elemente: locaţiile de manufacturare  – ele confirmă autenticitatea produselor, respectiv un atribut fundamental Origini şi categoriile de produse – ele susţin esenţa brand-ului, şi anume că sursa de sănătate se găseşte în alimente realizate prin procese minim invazive asupra structurii organo-chimice. Pentru a reprezenta corect acest transferuri de încredere am propus o structură logică a arhitecturii de brand. Am încorporat grafic elemente identitare din logo şi am clarificat vizual şi verbal relaţiile între masterbrand-ul Origini şi diviziunile sale.

Design de brand

Am analizat piața locală a produselor alimentare industriale, bio și organice și în centrul atenției noastre a fost nevoia consumatorilor de sinceritate vizuală din partea acestor brand-uri. Am transformat dorinţa într-un obiectiv: design-ul să personifice esența brand-ului Origini. Așa am identificat oportunitatea de a folosi o singură pată de culoare: produsul și de a continua povestea purității prin comunicarea directă, negru pe alb. Astfel audiența înţelege core-ul brand-ului de la prima interacțiune. Am continuat dezvoltarea identității cu elemente autentice, de multe ori realizate și ele manual. Producătorul artizanal a trecut de la o poziționare din categoria fermier tradițional la una de brand premium și a devenit un actor important în piața producătorilor din agricultură, cu costuri pentru brand awarness minime.

Comunicare de brand

Tomorrow a recomandat continuarea aplicării principiilor de transparență și sinceritate și în identitatea verbală a brand-ului. Una din direcţiile pe care am mers a fost să renunțăm la branding-ul produselor naturale de tip medicament sau tradiționale – să vrei să cumperi pentru că îți amintești de copilărie sau pentru că ai o problemă. Am mizat pe atributele Origini: oamenii din spatele produselor, procesele manuale de realizare și calitatea premium. Am completat brand-ul cu graphic devices-uri care invită la descoperirea poveștii Origini pe capitole: linia artizanală, icon-uri cu rol de clarificare și completare a imaginii, și textul ce conține întotdeauna cuvinte simple, uneori de la sat, regionalisme chiar.

Packaging

Analiza de la raft a relevat o piață a producătorilor mari ce tind să își poziționeze produsele după proveniența lor, din lumea satului românesc. Am mizat pe construcția unui ambalaj de produs care să susțină valoarea nutritivă, premium a produselor în timp ce implementarea să poată fi realizată de către client, în condițiile proceselor interne. Am creat un design de ambalaj ce realizează o diferențiere și convinge publicul să descopere povestea. Tomorrow a recomandat diferențierea produselor prin elemente grafice și verbale cu rol de clarificare: denumirea produselor opusă celor industriale, icon-uri pentru materia primă, modalitatea de realizare și ingredientele folosite. Cu o abordare curată ca design și material de producție folosit, sistemul de packaging al brand-ului Origini este modern, actual și transmite autenticitatea produselor.

Prezență și consistență

Abordarea noastră a fost să creăm un sistem de identitate care să poată funcționa pe orice mediu de comunicare, consolidând poziționarea și creând experiență pozitivă în rândul consumatorilor. Provocarea a venit din două direcții. Pe de o parte nevoia de a compensa absența standardizării la nivelul produselor – un produs poate avea dimensiuni și consitențe diferite de-a lungul anului. Pe de altă parte costurile de realizare ce trebuiau să rămână la un procent minimal din valoarea finală a unui produs. Am completat povestea brand-ului cu elemente naturale, de inspirație din lumea satului, realizate și ele manual de furnizori sau de către oamenii de la Origini. Iar pentru mediul digital am construit sisteme vizuale care transpun identitatea brand-ului și contribuie la identificarea lui.

Design digital

Provocarea pentru construcţia website-ului a venit în cea mai mare parte din limitările aduse de utilizarea unui format predefinit. Cel mai important aspect vizual al website-ului sunt pozele produselor, care respectă identitatea de brand şi care se armonizează cu linia artizanală a brand-ului Origini. Sistemul de icon-uri, integrarea fluentă a tuturor componentelor de brand de-a lungul traseului de cumpărare şi descrierea produselor în ton cu universul verbal al brand-ului, fac din acest website o unealtă de vânzare corectă şi eficientă pentru producător.

Impact

Noul brand Origini a fost lansat în anul 2014 o dată cu implementarea noului sistem de ambalaj și a schimbării denumirii firmei. Reacția consumatorilor a venit imediat și am avut „earned media” din partea clienţilor deja existenţi, care acum au găsit un motiv în plus să vorbească despre cât de mult iubest produsele Origini.

Impactul resimțit în vânzări, prin extinderea distribuției și creșterea constantă, organică a numărului de clienți lunari a depășit așteptările noastre și ale clientului. Și acum, prin imaginea sa, brand-ul este o sursă organică de fani și de lead-uri pe toate mediile de comunicare: retail și online. Și cel mai important, clientul vede în succesul noului brand transpunerea coerentă a viziunii sale: alimente sănătoase pentru familia sa.