Man beyond distribution

Piaţa distribuitorilor de IT a trecut prin transformări mari în ultimii ani. Pe de o parte a fost impactul crizei economice şi, din alt punct de vedere, tehnologia a început să fie privită ca o componentă de eficienzare a afacerii. În acest context, unul din primii distribuitori de IT din România a identificat oportunitatea de a face schimbările necesare pentru a eficientiza procesele de livrare a tehnologiei. Tomorrow Branding a fost chemată pentru a cristaliza poziţionarea şi pentru a actualiza imaginea generală a brand-ului.

Identitatea de brand

Auditul intern realizat a dezvăluit o companie de succes în domeniul distribuţiei de tehnologie, cu o abordare prietenoasă, aproapiată, “de la om la om” în procesul de vânzare. În acelaşi timp am găsit şi nevoia unei identitaţi relevante care să netezească eforturile comerciale în condiţiile actuale ale pieţei. Numele existent, Matrix Business Distribution, MBD, pe lângă faptul că limita foarte mult domeniul de activitate, era foarte generic şi actual mai degrabă pentru începuturile companie. Acest aspect ne-a determinat să propunem schimbarea identităţii verbale. Noul nume – MAN BEYOND DISTRIBUTION vorbeşte despre procesele din spatele activităţii comerciale şi despre modul în care acestea sunt abordate: cu empatie comercială faţă de audienţă. Memorabilă şi foarte personală, noua denumire a fost imediat apreciată de cei din organizaţie.

Design de brand

Identitatea creată a sintetizat în manieră distinctă şi memorabilă semnificaţia acronimului MBD. Totalitatea elementelor create sugerează dinamismul şi modernitatea. În echilibru, cromoatica a fost restrânsă la tonuri puternice, vii, ce susţin capabilităţile afacerii şi statornicia sa. Sigla este desenată dintr-o perspectivă tehnologică, dar are suficient de multă simbolistică pentru a fi percepută ca fiind prietenoasă şi deschisă. Limbajul grafic creat foloseşte elemente arhitecturale derivate din logo şi elemente unice, inspirate din universul tehnologiei.

Platforma de comunicare

Inspiraţi vizual de universul tehnologiei, am recomandat abordarea platformei de comunicare din perspectiva core-ului brand-ului: de la oameni, cu şi pentru oameni. De aceea sistemul de comunicare abordează mesajele de la contextul de business la specificaţiile produsului. Platforma vizuală afişează sisteme native tehnologiei.

Impact

MBD a îmbrăţişat cu bucurie soluţiile vizuale şi verbale propuse, acestea ajutând la eficientizarea proceselor de lucru între departamentul de marketing şi cel de vânzări şi au decis să păstreze lansarea noii identităţi pentru momentul în care procesele noi de vânzare vor fi implementate (dezvoltarea canalului digital pentru distribuţia IT).